DUDUK LUAR ATAU DALAM?

Huish..Fening3x...aku tak mau fikir lagi...


Sahabat2 sekalian...dengar berita x?Pelajar PISMP Sem 3,5 dan 7 sekarang mesti tinggal diluar kampus...nie apabila naek semester depan la...

Murabbi Peez....dah x boleh pertahankan lagi kami ker?Kebajikan kami?Hak Kami...?

Semua mesti x taw kan..."kami ni" dah bersusah payah nak pertahankan...turun ...naik...pejabat timbalan...HEP...Penyelia Asrama...

Hampir tiap-tiap hari...aku...putranamza Man dan Biro Kolej Kediaman...siape 2?...orang N9...dah r x masuk kelas...asingment entah ape2 lagi....semuanya kerana sahabat sekalian...

Alamaknya...bangunan kena tambah lagi r nie...yang aku taw bangunan nak dirobohkan menunggu mase jer lagi...Kalo aku ade duit...boleh r bantu sahabat-sahabat...

Tapi kan....kitorang selalu kena marah...jadi kambing hitam r agaknya...

Sapelah kita...rambut sama hitam..tapi hati sama merah....siapa yang mengerti?

Perjuangan pelajar...aku utamakan....

Namun...aku tetap bersangka baik...

Senyum..tapi dalam senyuman Allah taw...Aku rase kan...Orang Yang pernah sertai "Organisasi" macam nie ajer yang taw pedihnya...TAPI...

Ade yang boat2 x taw jgk...kutuk dari belakang..."MAnUSIA Kan"

Ape-Apepun...INGAT SURAH As-Saff Ayat ke-3...Mudahan AKU dan KAWANKU laksanakan AMANAH dengan baiknya..INSYAAllah...

Akhir sekali...kepada sahabat..ini sahaja yang termampu...InsyaAllah keputusan dari "orang atas" akan berubah dengan doa sahabat2 sekalian...

LUAHAN RASA....Murabbi Peez
Reactions: 

6 comments:

Nur Hanum Tuan Haji Mohd Subri said...

sabar ya akhi,,selamat berjuang!! setiap kesabaran pasti ada ganjaran dari NYA,,:)

Azman Azahar said...

Post YDP ni sgt tersentuh sbb man pun lalui ap yg YDP lalui. Kita sama2 berusaha utk m'pertahankan ap yg perlu utk semua (hanya Allah s.w.t sahaja yg tahu sebelum memo dikeluarkan)

KPD JPP :
DUDUK LUAR (KEBAIKAN)
1: Berdikari
2: Bebas
3: Tidak terikat sepenuhnya dgn peraturan kampus (cth: tmpt letak motor & sbgnya)
4: Kutip pengalaman tinggal bersama dgn shbt2 rapat

DUDUK LUAR (KEBU**KAN)
1: Jangka masa utk tiba di kampus (pagi/kuliah @ petang/program/urusan jpp)
2: Jiwa sayangi kampus utk kampus makin nipis (mengikut pengalaman kwn2)
3: Adakah shbt2 rapat itu sentiasa bersedia dgn karenah masing2 sehingga keluar degree? (perlukan saling memahami yg tinggi & b'toleransi utk ap jua keadaan apbila tinggal serumah)
4: Urusan jpp semakin sukar utk diuruskan (dek kerana kwn serumah mahu pulang segera @ cuaca tidak menentu cth: hujan lebat m'jejaskn perjalanan ke kampus)
5: Duit :- sewa sebulan2, duit elektrik, duit air. (kalau ad kwn2 yg menggunakan peralatan elektrik peribadi:- pc, laptop lyn fb/ap2 je, cas telefon kerap kali, ad kwn2 yg nk guna mesin basuh dan ad yg tak nak;- dgn secara berlebihan, adkh sanggup utk memintanya utk byr lebih dr org lain?)
6 : waktu cuti panjang :-sewa rumah rugi byr klau tak de org duduk (kita kena sewa ikut tahun / semester bukan ikut bulan;- xde pemilik rumah nak bagi sewa bulan (kebanyakan la...lau ad bagus!)
7: Pengankutan? cam ne?ok?

ISU :-KALAU TAHUN DEPAN DAH LETAK JWTN

PENYELESAIAN (CDGN) :-
1: Kpd yg belum pernah jd ketua kuliah, cepat 2 booking utk tahun dpn as a leader.
2: Jadi ajk blok
3: Aktif dalam maktab @ selalu buat program utk blok. (permohonan buat guna surat n mtk tnda tgn warden blok then usulkan pd dr.husin)

hamba Allah said...

Allahu Akbar....

Anonymous said...

hanum:erm..insyaAllah
man:ngerti
HAmbaAllah:ERMMM

Nur'Aisyah binti Mohd Amnan said...

sabar yer akhi...:) sama2 kita berjuang...:) Allah sentiasa bersama kita, hamba-hamba-Nya...:)

anasyamsul anuar said...

sabarye.... :)