SaLaM IMTiHaN MEI 2011

Salam imtihan buat semua pelajar IPG KPI bagi menduduki peperiksaan semester ini MEI 2011. Saya yakin dan percaya rakan-rakan sekalian pasti ada yang sedang khusyuk menghafal istilah-istilah, membaca teori-teori dan mengingati langkah-langkah pengiraan disamping cara mengaplikasikan formula. Dalam keadaan musim peperiksaan seperti ini juga, pasti ada yang mengalami tekanan dan ada juga yang masih berseronok tanpa menyedari peperiksaan semakin hampir.


Namun begitu, dalam apa jua situasi kalian, saya berharap agar semua pelajar dapat membuat persediaan yang secukupnya bagi menghadapinya. Bukan sekadar persiapan intelektual sahaja yang perlu ditekankan, persiapan spiritual, rohani dan jasmani juga perlu diambil kira. Pastikan jasmani, rohani, spiritual dan intelektual terjaga dan seimbang bagi menghadapi peperiksaan ini.

Jangan tinggal solat 5 waktu, disamping solat hajat dan doa berterusan meminta pertolongan dari-Nya. USAHA DAN TAWAKAL itu tidak boleh dipisahkan. Sama-sama kita berusaha dan bertawakal agar dapat membuat yang terbaik bagi peperiksaan MEI 2001.

Andai masih ada kekeliruan dalam subjek yang dipelajari, jangan malu segan masih ada lagi masa untuk kalian bertemu dengan pensyarah-pensyarah mahupun rakan-rakan. Malu bertanya sesat jalan.

Walau apa pun jurusan yang kita pelajari, kita perlu berbetulkan kembali niat kita belajar. Tujuan  apakah kita belajar sebanarnya. Betulkan niat kita untuk mencapai keredhaan Allah semata-mata.

Bersusah-susah dahulu, besenang-senang kemudian.

Dengan nama Allah, semoga semua pelajar IPG KPI dapat menjawab peperiksaan dengan jayanya.

BITTAUFIQ WANNAJAH
PEPERIKSAAN MEI 2011
Semester ini lebih baik daripada semester lalu, tunjukkan anda mampu melakukannya. Ibu bapa, Pensyarah dan rakan-rakan pasti gembira

 
Saya mewakili barisan JAWATANKUASA PERWAKILAN PELAJAR  2011/2012 ingin mengucapkan SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN MEI 2011. Memohon seribu kemaafan atas segala kekurangan dan kesalahan daripada pihak pimpinan. SEMOGA BERJAYA DUNIA AKHIRAT.

YDP JPP 11/12

5 comments:

nurul farehah binti Hussin said...

salam imtihan semua..:) imtihan dunia,,jambatan ke akhirat,,:)

Anonymous said...

same2 kan:p

Anonymous said...

exam dunia jgk...exam akhirat jgk:p

Anonymous said...

tahniah..selamat menghadapi exam semua

Murabbi Peez said...

syukran